Status prawny

Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie z dnia 26 czerwca 2018 roku

 

 

REGULAMIN

KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W GNIEŹNIE

                                                                                                                                         z dnia 26 czerwca 2018 roku

 

 

Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2067 – z późn. zm.) ) postanawia się, co następuje:

 

ROZDZIAŁ I

PRZEPISY OGÓLNE

 

§ 1. 1. Ustala się Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie, zwanej dalej „Komendą”, której siedziba znajduje się w Gnieźnie przy ul. Papieża Jana Pawła II nr 2.

 

2. Komenda jest jednostką organizacyjną Policji stanowiącą aparat pomocniczy Komendanta Powiatowego Policji w Gnieźnie.

 

3. Regulamin określa strukturę organizacyjną Komendy i tryb kierowania oraz zadania komórek organizacyjnych Komendy i zasady współdziałania jednostek organizacyjnych Policji funkcjonujących na obszarze powiatu gnieźnieńskiego.

 

§ 2. Zakres działania Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie szczegółowych zasadach organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.

 

§ 3. Komendant Powiatowy Policji w Gnieźnie podlega:

  1. Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Poznaniu w zakresie wynikającym z funkcji
    przełożonego policjantów oraz Wojewodzie Wielkopolskiemu jako organowi administracji rządowej, właściwemu w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania
    bezpieczeństwa i porządku publicznego;

  2. zwierzchnictwu Starosty Powiatu gnieźnieńskiemu, sprawowanemu nad

funkcjonowaniem zespolonych powiatowych służb, inspekcji i straży powiatowych

z wyjątkiem:

  1. spraw dotyczących wykonywania czynności operacyjno - rozpoznawczych,

dochodzeniowo-śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń,

  1. spraw w postępowaniach administracyjnych, w których organem wyższego stopnia na mocy ustaw jest Komendant Wojewódzki lub Komendant Główny Policji.

 

§ 4. 1. Podstawowy rozkład czasu służby i pracy w Komendzie w dniach od poniedziałku do piątku rozpoczyna się o godzinie 7:30 i kończy się o godzinie 15:30.

2. Policjanci i pracownicy Komendy są zobowiązani potwierdzać obecność w służbie lub pracy własnoręcznym podpisem, składanym bezpośrednio przed jej podjęciem

w przeznaczonych do tego celu ewidencjach czasu służby i pracy.

3. Przerwanie czasu służby lub pracy oraz przedłużenie czasu służby lub pracy wymaga zgody bezpośredniego przełożonego i potwierdzenia w przeznaczonych do tego celu ewidencjach.

4. Kierownicy jednostek i komórek organizacyjnych Komendy prowadzą ewidencję przypadków przedłużania czasu służby lub pracy policjantów i pracowników. Ewidencję tę udostępnia się policjantowi lub pracownikowi na jego żądanie.

 

§ 5. Policjanci i pracownicy Komendy zobligowani są do dostosowania ubioru stosownie do charakteru wykonywanej pracy.

 

§ 6. 1. Komendant lub jego zastępcy przyjmują interesantów w sprawach skarg

i wniosków w każdy poniedziałek od godziny 15.30 do godziny 17.30, a w dni robocze od godziny 8.00 do godziny 14.00 – wyznaczony przez niego policjant lub pracownik Policji.

2. Komendant lub jego zastępcy przyjmują interesantów w sprawach petycji w każdy poniedziałek od godziny 15.30 do godziny 17.30, a w dni robocze od godziny 8.00 do godziny 14.00 – wyznaczony przez niego policjant lub pracownik Policji.

3. Problematyka skarg i wniosków unormowana została w dziale VII ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego. Skargi można składać w formie pisemnej, drogą elektroniczną lub ustnie do protokołu.

 

ROZDZIAŁ II

STRUKTURA ORGANIZACYJNA KOMENDY

 

§ 7. Ustala się następującą strukturę organizacyjną Komendy:

  1. Kierownictwo:

  1. Komendant Powiatowy Policji,

  2. I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji,

  3. Zastępca Komendanta Powiatowego Policji;

 

  1. Komórki organizacyjne w służbie kryminalnej:

  1. Wydział Kryminalny,

  2. Wydział do walki z Przestępczością Gospodarczą;

 

3) Komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej:

  1. Wydział Prewencji,

  2. Wydział Ruchu Drogowego,

  3. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo – Informacyjnych;

 

 

4) Komórki organizacyjne w służbie wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym:

 

  1. Zespół Kadr i Szkolenia,

  2. Zespół Dyscyplinarny, Skarg i Wniosków,

  3. Zespół Prezydialny,

  4. Zespół Finansów i Zaopatrzenia,

  5. Zespół Obsługi Systemów Informacyjnych,

  6. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,

  7. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Ochrony Przeciwpożarowej,

  8. Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.

 

§ 8. Strukturę organizacyjną Komendy ustala Komendant.

 

ROZDZIAŁ III

TRYB KIEROWANIA W KOMENDZIE

§ 9. 1. Komendą kieruje Komendant Powiatowy Policji, zwany dalej „Komendantem” przy pomocy I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, kierowników komórek organizacyjnych Komendy oraz policjantów

i pracowników wyznaczonych do koordynowania realizacji zadań zespołów jak też bezpośrednio podległych mu policjantów i pracowników.

2. Komendant określa zadania i kompetencje I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, Zastępcy komendanta powiatowego Policji, Komendantów Komisariatów, kierowników komórek organizacyjnych oraz bezpośrednio podległych mu policjantów i pracowników na stanowiskach samodzielnych.

3. W razie czasowej niemożności sprawowania funkcji przez Komendanta zakres jego zadań i kompetencji przejmuje I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji.

4. Komendant może powoływać na stałe lub doraźnie zespoły i wyznaczać policjantów lub pracowników odpowiedzialnych za koordynację pracy tych zespołów.

5. Komendant może upoważnić poszczególnych policjantów lub pracowników
do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.

6. Komendant może upoważnić kierowników komórek organizacyjnych do kontaktów, w jego imieniu, z innymi podmiotami w celu realizowania spraw w zakresie właściwości rzeczowej.

7. Komendant jest uprawniony do wydawania rozkazów, zarządzeń, decyzji w zakresie ustalonym obowiązującymi przepisami oraz według właściwości określonej w niniejszym Regulaminie.

 

§ 10. Komendantowi podlegają kierownicy niżej wymienionych jednostek organizacyjnych Policji funkcjonujących na obszarze powiatu:

  1. Komisariatu Policji w Czerniejewie;

  2. Komisariatu Policji w Kłecku;

  3. Komisariat Policji w Trzemesznie;

  4. Komisariat Policji w Witkowie.

 

§ 11. 1. Komendant sprawuje nadzór nad realizacją zadań niżej wymienionych komórek organizacyjnych Komendy:

  1. Zespół Kadr i Szkolenia;

  2. Zespół Dyscyplinarny, Skarg i Wniosków;

  3. Zespół Prezydialny;

  4. Zespół Finansów i Zaopatrzenia;

  5. Zespół Obsługi Systemów Informacyjnych;

  6. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;

  7. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Ochrony Przeciwpożarowej;

  8. Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych,

2. I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji sprawuje nadzór nad realizacją zadań
niżej wymienionej komórki organizacyjnej Komendy:

1) Wydział Prewencji;

2) Wydział Ruchu Drogowego

oraz nad realizacją zadań przez komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej

Komisariatów wymienionych w § 10.

3. Zastępca Komendanta Powiatowego Policji sprawuje nadzór nad realizacją zadań
niżej wymienionej komórki organizacyjnej Komendy:

1) Wydział Kryminalny;

2) Wydział do walki z Przestępczością Gospodarczą

oraz nad realizacją zadań przez komórki organizacyjne w służbie kryminalnej Komisariatów wymienionych w § 10.

 

§ 12. Jednostki organizacyjne Policji, o których mowa w § 10 posiadają odrębne regulaminy.

 

§ 13. 1. Komórką organizacyjną Komendy, zwaną dalej „komórką” kieruje jej kierownik przy pomocy zastępców, kierowników podległych komórek organizacyjnych niższego szczebla oraz bezpośrednio podległych policjantów i pracowników Policji.

2. Kierownik komórki określa szczegółowy zakres zadań podległej komórki, zatwierdzany przez Komendanta, oraz:

  1. karty opisów stanowiska pracy;

  2. opisy stanowisk pracy.

3. Kierownik komórki jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji zadań i kart,
o których mowa w ust. 2, wynikających ze zmian organizacyjno – etatowych w Komendzie.

4. Kierownika komórki w czasie jego nieobecności zastępuje jego zastępca albo policjant lub pracownik wskazany przez tego kierownika.

5. Kierownik komórki organizacyjnej Komendy może zlecać podległym policjantom lub pracownikom wykonywanie innych zadań, niż wynikają z kart opisu stanowisk pracy
i opisów pracy zadań, mieszczących się w zakresie zadań realizowanych przez daną komórkę.

6. Zastępowanie kierownika obejmuje wykonywanie zadań, o których mowa

w regulaminie Komendy oraz szczegółowym zakresie działania komórki chyba, że kierownik komórki określi inny zakres zastępstwa.

7. Kierownik komórki organizacyjnej komendy zapoznaje podległych policjantów
i pracowników z kartami opisu stanowisk pracy lub opisami stanowisk pracy.

8. Karty opisu stanowisk pracy, o których mowa w ust 2 pkt 1, sporządza się w trybie
i na zasadach określonych w przepisach w sprawie szczegółowych zasad organizacji
i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.

9. Opisy stanowisk pracy, o których mowa w ust. 2 pkt 2, osób zatrudnionych na podstawie przepisów o służbie cywilnej, sporządza się na podstawie tych przepisów.

 

ROZDZIAŁ IV

ZADANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH KOMENDY

 

§ 14. Do zakresu zadań Wydziału Kryminalnego należy:

  1. wykonywanie czynności operacyjno – rozpoznawczych i dochodzeniowo - śledczych

w celu ujawniania przestępstw i sprawnego wykrywania ich sprawców, współdziałając

w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;

  1. organizowanie oraz koordynowanie i realizowanie działań w zakresie rozpoznawania,

zapobiegania i zwalczania przestępczości kryminalnej i narkotykowej a także

wykrywania i ścigania sprawców tych przestępstw;

  1. inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć z instytucjami państwowymi, organizacjami społecznymi mającymi na celu przeciwdziałanie i zwalczanie przestępstw kryminalnych zjawisk kryminogennych oraz patologii społecznych;

  2. współdziałanie w zakresie określonym przez Komendanta Powiatowego Policji z :

a) właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Głównej Policji,

b) Wydziałem Kryminalnym Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu,

c) komórkami organizacyjnymi Komendy;

  1. prowadzenie, organizowanie i nadzorowanie na terenie podległym akcji o zasięgu

ogólnopolskim oraz działań operacyjnych w sprawach o szczególnym wydźwięku
społecznym;

  1. prowadzenie postępowań przygotowawczych, oraz wykonywanie czynności
    wynikających z trybu art. 307 kpk i art. 308 kpk;

  2. prowadzenie śledztw w zakresie powierzonym do wykonania przez prokuraturę;

  3. prowadzenie form pracy operacyjnej z wykorzystaniem dostępnych metod;

  4. prowadzenie współpracy z osobowymi źródłami informacji w zakresie uzyskiwania

informacji na temat przestępstw i ich sprawców;

  1. realizowanie zadań zleconych przez sądy, prokuratury oraz inne jednostki Policji

w zakresie właściwości miejscowej;

  1. realizowanie zadań związanych z odzyskiwaniem rzeczy utraconych, ustalaniem
    składników majątkowych oraz tymczasowym zajęciem mienia ruchomego w ramach
    prowadzonych postępowań przygotowawczych, a także w ramach prowadzonej pracy
    operacyjnej;

  2. prowadzenie i koordynowanie poszukiwań osób i rzeczy a także identyfikacja osób
    i zwłok, współdziałanie w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;

  3. organizowanie i uczestnictwo w szkoleniach funkcjonariuszy wydziału obejmujących
    zakres zwalczania przestępczości oraz obowiązujących przepisów i procedur prawnych;

  4. wytyczanie kierunków, określanie form i metod skutecznego rozpoznawania,
    zapobiegania, ujawniania przestępstw, ścigania sprawców przestępstw kryminalnych

i narkotykowych oraz wszczynanie i prowadzenie postępowań przygotowawczych;

  1. obejmowanie nadzorem szczególnym postępowań przygotowawczych w sprawach

o przestępstwa o znacznym ciężarze gatunkowym;

  1. organizowanie i prowadzenie współpracy z osobami udzielającymi pomocy Policji;

  2. obsługa funduszu operacyjnego w zakresie prowadzenia zastępczej dokumentacji

księgowej i wypłaty gotówki z tego funduszu;

  1. ocenianie przez Komendanta Powiatowego Policji za pośrednictwem Naczelnika
    Wydziału Kryminalnego zasadności wydatków z funduszu operacyjnego, dbanie o jego
    właściwe wykorzystanie oraz prowadzenie związanej z tym dokumentacji;

  2. sprawowanie nadzoru ogólnego oraz dokonywanie ocen działalności w zakresie

przestrzegania prawa, sprawności organizacyjnej, ekonomiki procesowej i rezultatów

wykrywczych w zakresie pracy dochodzeniowo-śledczej podległych komisariatów Policji;

  1. sporządzanie dokumentów rejestracyjnych i ewidencyjnych dotyczących osób, zdarzeń
    oraz realizowanie czynności określonych przepisami o pracy operacyjno–rozpoznawczej,

procesowej i innej;

 

 

  1. wykonywanie czynności techniczno–kryminalistycznych tj. ujawnianie i utrwalanie oraz

zabezpieczanie śladów kryminalistycznych, dokumentowanie tych czynności oraz

w razie potrzeby powoływanie biegłych w celu wydania stosownej opinii;

  1. prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych i związanej z tym dokumentacji;

  2. udzielanie bieżących konsultacji specjalistycznych dla komórek organizacyjnych

Komendy, prokuratur i sądów;

  1. sprawowanie nadzoru przez Naczelnika i wyznaczonych policjantów nad pracą

funkcjonariuszy oraz udzielanie im pomocy w zakresie:

  1. prawidłowości stosowania metod i środków kryminalistycznych służących do ujawnienia i zabezpieczenia śladów oraz dokumentacji kryminalistycznej

i procesowej,

  1. udzielanie pomocy, a w razie potrzeby prowadzenie oględzin i innych czynności procesowych,

  2. prowadzenie szkoleń i doskonalenia zawodowego z zakresu techniki kryminalistycznej;

  1. współdziałanie z Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym i Laboratorium

Kryminalistycznym oraz wydziałami Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu

i komórkami organizacyjnymi Komendy;

  1. wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych

kompetencji;

  1. realizowanie poleceń i wytycznych dotyczących sprawozdawczości w Policji, w tym

bieżące wprowadzanie danych do SESPol;

  1. wykonywanie czynności techniczno – kryminalistycznych na rzecz Komendy, jednostek

Policji powiatu gnieźnieńskiego oraz innych jednostek Policji, organów ścigania oraz

wymiaru sprawiedliwości;

30) organizowanie działań w zakresie rozpoznania, zapobiegania i zwalczania przestępczości

pseudokibiców, a także organizowanie i inspirowanie działań poprawiających wykrywanie

przestępstw, których sprawcami są pseudokibice.

 

§ 15. Do zakresu zadań Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą należy:

1) określanie form i metod skutecznego rozpoznawania, zapobiegania i ujawniania

przestępstw gospodarczych oraz korupcyjnych, prowadzenie postępowań

przygotowawczych w tym zakresie, ściganie sprawców oraz upowszechnienie

doświadczeń w tym zakresie;

2) prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa korupcyjne

oraz gospodarcze;

3) wypracowywanie i wdrażanie skutecznych metod w prowadzonych formach pracy

operacyjnej;

4) koordynowanie i nadzorowanie komisariatów Policji w zakresie rozpoznawania

i zwalczania przestępczości gospodarczej;

5) przejmowanie do prowadzenia postępowań przygotowawczych o dużej złożoności,

zawiłości i ciężarze gatunkowym;

6) utrzymywanie stałej współpracy w zakresie ujawniania i ścigania przestępstw oraz ich

sprawców z Urzędem Skarbowym, Urzędem Kontroli Skarbowej, Urzędem Celnym

i innymi instytucjami kontrolnymi oraz organami administracji państwowej;

7) inicjowanie, organizowanie i nadzorowanie akcji o zasięgu ogólnopolskim oraz operacji

specjalnych, a także działań operacyjnych w sprawach o szczególnym wydźwięku

społecznym zarówno w sprawach o przestępstwa korupcyjne jak i gospodarcze;

8) rozpoznawanie, ujawnianie i ściganie przestępstw sprzedajności, przekupstwa, płatnej

protekcji i nadużyć skarbowych w sferze korupcji gospodarczej i urzędowej;

9) rozpoznawanie powiązań i wpływu biznesu na pracowników instytucji państwowych lub

samorządowych;

10) prowadzenie i organizowanie wszystkich metod i form pracy operacyjnej;

11) realizacja innych nie wymienionych zadań zleconych przez kierownictwo komendy oraz

prowadzenie stałej współpracy z komórką organizacyjną Komendy Wojewódzkiej Policji

właściwej w sprawach gospodarczych.

 

§ 16. Do zakresu zadań Wydziału Prewencji należy:

  1. inicjowanie, organizowanie i podejmowanie działań mających zapobiegać popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz innych zjawisk kryminogennych, współdziałanie w tym zakresie z zainteresowanymi organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;

  2. organizowanie i bieżące analizowanie efektów działań podejmowanych na rzecz poprawy stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego z uwzględnieniem form i metod pełnienia służby patrolowej, obchodowej i ochronnej przez komórki organizacyjne Komendy;

  3. tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organizacjami samorządu terytorialnego oraz

organizacjami i instytucjami pozarządowymi programów prewencyjnych, w tym

ukierunkowanych na:

a) zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze powiatu bezpieczeństwa i porządku

w miejscach publicznych,

b) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród

dzieci i młodzieży,

c) organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowych,

interwencyjnych oraz ochronnych,

d) zapewnienie mieszkańcom możliwości sygnalizowania lub zgłaszania Policji

o zdarzeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia albo

porządkowi publicznemu, a także stworzenie warunków umożliwiających

natychmiastową reakcję Policji na takie sygnały lub zgłoszenia,

e) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego wizerunku Policji oraz

podejmowanych przez Policję działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku

publicznego;

  1. ujawnianie, zapobieganie, zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród

dzieci i młodzieży;

  1. organizowanie współpracy z organami samorządowymi, administracją publiczną, sądami

a także organizacjami społecznymi w zakresie działalności profilaktycznej oraz

wychowawczej;

  1. organizowanie, wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia

służby przez policjantów służby prewencyjne;

  1. organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie służby dyżurnej w jednostce a także

nadzorowanie i koordynowanie pracy w podległych komisariatach Policji;

  1. planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie

zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych

zgromadzeń publicznych, imprez masowych i protestów społecznych;

 

  1. organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania

i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu w tym zakresie

z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi,

inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;

  1. realizowanie i nadzorowanie czynności w postępowaniach mandatowych;

  2. ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na obszarach wodnych;

  3. zapewnienie właściwych warunków w pomieszczeniach przeznaczonych dla osób zatrzymanych i doprowadzanych w celu wytrzeźwienia;

  4. realizowanie doprowadzeń osób oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi

komórkami organizacyjnymi Policji;

  1. sporządzenie dokumentacji w zakresie zatrzymywania osób do wytrzeźwienia zgodnie

z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz prowadzenie ewidencji wezwań

i należnych kwot z tytułu opłat za pobyt w Pomieszczeniu dla Osób Zatrzymanych

Komendy;

  1. koordynowanie działań rozpoznawczych, kompleksowa analiza zjawisk demoralizacji

i przestępczości nieletnich oraz inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do

zapobiegania patologii, w szczególności wśród dzieci i młodzieży;

  1. przygotowanie, planowanie i realizacja działań sztabowych związanych

z zabezpieczaniem imprez o dużym stopniu ryzyka zagrożenia bezpieczeństwa

uczestników lub porządku publicznego;

  1. inicjowanie, planowanie, organizowanie i koordynowanie realizacji zadań z zakresu

przygotowań obronnych Policji na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa oraz wojny

w Komendzie, w tym wykonywanie zadań związanych z przygotowaniami obronnymi

Policji w zakresie właściwości wydziału;

  1. inicjowanie, planowanie, organizowanie i koordynowanie realizacji zadań z zakresu przygotowań do reagowania w sytuacjach kryzysowych spowodowanych wystąpieniem katastrof naturalnych, awarii technicznych i innych zagrożeń, w tym wykonywanie zadań związanych z reagowaniem kryzysowym Policji, w zakresie właściwości merytorycznej wydziału;

  2. realizowanie funkcji kierowania w zakresie określonym dla służb dyżurnych Komendy;

  3. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach określonych w ustawach oraz dotyczących wydawania pozwoleń na zakup i posiadanie broni pneumatycznej według odrębnych przepisów;

  4. prowadzenie bazy SESPOL oraz SWD w zakresie własnego systemu dowodzenia;

  5. wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego Policji;

  6. wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych kompetencji;

  7. wprowadzanie zmian i dokonywanie rejestracji w aplikacji PRIM;

  8. współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;

  9. wykonywanie czynności w sprawach czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz w sprawach o wykroczenia;

  10. współdziałanie z innymi komórkami organizacjami Komendy w zakresie zadań realizowanych przez te komórki, zwłaszcza w odniesieniu do problematyki ujawniania przestępstw kryminalnych i gospodarczych;

  11. kształtowanie właściwych warunków współpracy ze strażami miejskimi (gminnymi) na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli;

  12. organizowanie i koordynowanie działań związanych z wyszkoleniem strzeleckim dla

policjantów Komendy i podległych komisariatów Policji powiatu gnieźnieńskiego;

  1. przygotowanie i kierowanie do działań sił nieetatowych pododdziałów Policji oraz

nieetatowej grupy rozpoznania pirotechnicznego;

31) współpraca z koordynatorem właściwej komórki Komendy Wojewódzkiej Policji;

32) realizacja innych nie wymienionych zadań zleconych przez kierownictwo Komendy.

 

§ 17. Do zakresu zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy:

  1. czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem na drogach, w szczególności

poprzez organizowanie służb patrolowych ruchu drogowego na podległym terenie;

  1. prowadzenie wzmożonych działań ukierunkowany na określone, negatywne zjawiska

przyczyniające się do powstawania zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu na drodze;

  1. analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym oraz wskazywanie na przyczyny powstawania zdarzeń na drodze, a na tej podstawie wyznaczanie kierunków pracy Policji mającej na celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym;

  2. wykonywanie czynności na miejscu zdarzeń drogowych (kolizji i wypadków) w zakresie

zabezpieczenia procesowego oraz likwidacji skutków tych zdarzeń;

  1. opiniowanie oraz zabezpieczenie imprez i uroczystości, z którymi wiąże się konieczność

wprowadzenia czasowej reorganizacji ruchu na drogach powiatu gnieźnieńskiego

odbywających się na drogach;

  1. propagowanie przestrzegania zasad przepisów ruchu drogowego, a w szczególności prowadzenie edukacji szkolnej w tym zakresie;

  2. realizacja zagadnień dotyczących transportu drogowego;

  3. realizacja zagadnień dotyczących przewozów materiałów niebezpiecznych;

  4. współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji;

  5. współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi mającymi wpływ na zapewnienie

bezpieczeństwa w ruchu drogowym;

  1. realizacja zagadnień dotyczących inżynierii ruchu drogowego oraz współdziałanie

z odpowiednimi zarządcami dróg;

  1. rejestrowanie w systemie informatycznym zagadnień z zakresu ujawnionych wykroczeń w ruchu drogowym;

  2. opiniowanie wniosków o wykorzystanie dróg w sposób szczególny;

  3. prowadzenie bazy SESPOL oraz SWD w zakresie własnych kompetencji;

  4. wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych kompetencji;

  5. realizacja zadań w zakresie zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa w ruchu drogowym w czasie eskort policyjnych pojazdu lub kolumny pojazdów;

  6. realizacja zadań związanych ze zwalczaniem przestępczości pospolitej;

  7. kształtowanie właściwych warunków współpracy ze strażami miejskimi (gminnymi) na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli;

  8. realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Komendy,

w zakresie właściwości merytorycznej wydziału.

  1. nadzór nad pracą komisariatów Policji powiatu gnieźnieńskiego w zakresie realizacji

zadań związanych z ochroną bezpieczeństwa i porządku na drogach gminnych z terenu KP.

 

 

§ 18. Do zakresu zadań Zespołu Kadr i Szkolenia należy:

1) realizowanie polityki kadrowej Komendanta przez wdrażanie decyzji i wytycznych do

praktyki kadrowej;

2) przygotowywanie regulaminu jednostki oraz koordynowanie procesu opiniowania

regulaminów podległych komisariatów Policji, wydawanych w porozumieniu

z Komendantem;

3) realizowanie zadań w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych

Komendy i podległych komisariatów Policji, w tym w sprawach organizowania tych

struktur na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;

4) opiniowanie formalne i merytoryczne wniosków personalnych i raportów policjantów;

5) przyjmowanie dokumentów od osób ubiegających się o przyjecie do służby

w wielkopolskiej Policji;

6) organizowanie i prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska

służbowe w Policji, wskazane przez Komendanta, objęte Ogólnym trybem i zasadami

przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe

w Policji;

7) organizowanie i prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych w stosunku do kandydatów na

stanowiska pracownicze w korpusie służby cywilnej oraz stanowiska bezmnożnikowe

w Policji na terenie powiatu;

8) obsługiwanie policjantów i pracowników komórek oraz jednostek organizacyjnych

Komendy związanych z przebiegiem służby i pracy;

9) tworzenie rezerw osobowych w zakresie wynikającym z zadań mobilizacyjno- obronnych;

10) prowadzenie zbiorów etatu Komendy i komisariatów Policji oraz etatu jednostki

zmilitaryzowanej;

11) rozpoznawanie, analizowanie oraz zgłaszanie do Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy

Wojewódzkiej Policji w Poznaniu potrzeb dotyczących kierowania policjantów

i pracowników Policji na kursy specjalistyczne w ramach doskonalenia zawodowego

centralnego oraz policjantów na szkolenia zawodowe dla absolwentów szkół wyższych;

12) organizowanie, prowadzenie i dokumentowanie doskonalenia zawodowego lokalnego,

w tym: szkolenia strzeleckiego oraz testu sprawności fizycznej;

13) prowadzenie akt osobowych policjantów i pracowników Policji Komendy oraz

podległych komisariatów Policji oraz prowadzenie kart ewidencyjnych;

14) nadzór nad prawidłowością i terminowością opiniowania policjantów Komendy

i podległych KP, zgodnie z obowiązującymi przepisami w przedmiotowym zakresie;

15) sporządzanie wniosków w sprawie awansów w stopniach służbowych oraz w sprawie

weryfikacji stopni wojskowych na odpowiednie stopnie policyjne;

16) sporządzanie wniosków o nadanie odznaczeń i medali dla policjantów i pracowników

Policji;

17) sporządzanie dokumentacji związanej z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy

oraz stosunku służbowego;

18) wykonywanie zadań w zakresie medycyny pracy, dotyczących badań wstępnych,

okresowych, profilaktycznych oraz innych usług zdrowotnych;

19) administrowanie i obsługa Systemu Wspomagania Obsługi Policji (SWOP – kadra);

20) sporządzanie miesięcznych meldunków o stanie zatrudnienia, sprawozdań SESPOL

oraz SWEZ – HR system wspierający efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi

w korpusie służby cywilnej oraz miesięcznych i rocznych deklaracji do PFRON-u;

21) prowadzenie obsługi administracyjnej i udział w komisji antymobingowej w KPP

Gniezno;

22) współpraca z Wydziałem Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu

oraz komórkami organizacyjnymi Komendy w zakresie spraw kadrowych

i szkoleniowych oraz doskonalenia zawodowego.

 

§ 19. Do zakresu zadań Zespołu Dyscyplinarnego, Skarg i Wniosków należy:

1) przyjmowanie oraz ewidencjonowanie skarg i wniosków dotyczących działalności

Komendy i podległych jednostek Policji;

2) prowadzenie postępowań skargowych w Komendzie i podległych jednostkach Policji;

3) prowadzenie sprawozdawczości skargowej;

4) przeprowadzanie cyklicznych szkoleń policjantów jednostki w oparciu o rzeczywiste

przyczyny skarg;

5) prowadzenie na polecenie kierownika jednostki czynności wyjaśniających, w tym:

a) przedstawianie wniosków kierownikowi jednostki z powadzonych czynności,

b) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych czynności wyjaśniających,

c) wskazywanie przyczyn nieprawidłowości i ich analizowanie,

6) prowadzenie na polecenie kierownika jednostki postępowań dyscyplinarnych, w tym:

a) prowadzenie sprawozdawczości dyscyplinarnej,

b) analiza przyczyn naruszenia dyscypliny służbowej przez funkcjonariuszy Policji,

c) wskazywanie potrzeb szkoleniowych w celu poprawy dyscypliny służbowej.

 

§ 20. Do zadań Zespołu Prezydialnego należy w szczególności:

1) zapewnienie obsługi kancelaryjno - biurowej Komendanta Powiatowego Policji

w Gnieźnie, i jego Zastępców;

2) ewidencjonowanie, rozpowszechnianie i aktualizowanie aktów prawnych własnych

i wpływających do Komendanta Powiatowego Policji w Gnieźnie;

3) prowadzenie kancelarii ogólnej Komendy;

4) koordynowanie współpracy Komendanta z podmiotami zewnętrznymi, w tym ze

związkami zawodowymi policjantów i pracowników Policji;

5) opracowywanie projektów zarządzeń i decyzji wydawanych przez Komendanta

Powiatowego Policji w Gnieźnie;

6) udostępnianie zbiorów obowiązujących aktów prawnych resortowych i poza resortowych;

7) nadzór nad prawidłowym wykonywaniem czynności w zakresie pracy kancelaryjno-

biurowej w komórkach organizacyjnych Komendy i jednostkach organizacyjnych

podległych Komendantowi Powiatowemu Policji w Gnieźnie;

8) realizowanie innych, niż wymienione w ust. 1 pkt 1-8, zadań zleconych przez

kierownictwo Komendy oraz współpracowanie z komórkami Komendy Wojewódzkiej

Policji w Poznaniu właściwymi w sprawach prezydialnych.

 

§ 21. Do zakresu zadań Zespołu Finansów i Zaopatrzenia należy:

  1. realizacja czynności w zakresie procedur określonych przez Komendanta Wojewódzkiego

Policji w Poznaniu dotyczących realizacji dochodów budżetowych;

  1. wykonywanie zadań z zakresu gospodarki finansowej w ramach określonych przez dysponenta środków budżetu państwa;

  2. przekazywanie prawidłowo wystawionych rachunków, faktur i innych dowodów księgowych do właściwych komórek organizacyjnych Komendy Wojewódzkiej Policji;

  3. opracowywanie dokumentów księgowych potwierdzających dokonanie operacji

gospodarczych oraz potwierdzenie, że wydatku dokonano w sposób celowy, oszczędny

i gospodarny;

  1. naliczanie oraz sporządzanie list na wypłatę równoważników pieniężnych wynikających z pozycji budżetowych Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu;

  2. prowadzenie gospodarki mandatami karnymi;

  3. realizacja czynności konserwacyjnych i naprawczych związanych z utrzymaniem obiektów w należytym stanie technicznym i estetycznym, w tym także czynności związanych z utrzymywaniem czystości w pomieszczeniach i w otoczeniu obiektów;

  4. zapewnienie niezbędnego zabezpieczenia logistycznego i technicznego oraz zgłaszanie istniejących potrzeb w tym zakresie;

  5. prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu, materiałów i inwentarza żywego w zakresie gospodarki materiałowo-technicznej;

  6. zgłaszanie potrzeb jednostki na materiały, sprzęt, usługi niezbędne do prawidłowego

funkcjonowania jednostki, a także sprzęt kwaterunkowo-gospodarczy, techniki policyjnej,

wyposażenia specjalnego oraz druków;

  1. nadzór nad eksploatacją i stanem technicznym powierzonego w użytkowanie majątku;

  2. organizowanie i przeprowadzanie inwentaryzacji składników majątkowych, ich

brakowanie i zagospodarowywanie;

  1. nadzór nad eksploatacją i stanem technicznym pojazdów;

  2. ustalenie norm zużycia paliwa środków transportu;

  3. prowadzenie całości zagadnień związanych z dokumentowaniem eksploatacji pojazdów;

  4. prowadzenie ewidencji opłat za holowanie i parkowanie zabezpieczonych pojazdów przetrzymywanych w celach dochodzeniowo-śledczych;

  5. prowadzenie gospodarki mieszkaniowej oraz bieżącej eksploatacji, konserwacji

i remontów obiektów, środków transportu i wyposażenia technicznego a także

realizowanie zadań w zakresie spraw socjalnych;

  1. przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie właściwości Komendanta

w sprawach mieszkaniowych, prowadzenie kart mieszkaniowych;

  1. prowadzenie ewidencji ilościowej majątku rzeczowego;

  2. prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń policjantom i pracownikom Policji

dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia;

 

  1. porównywanie (raz w roku) stanów ewidencji prowadzonej przez Komendę Powiatową

Policji w Gnieźnie ze stanami ewidencji głównej Wydziału Zaopatrzenia Komendy

Wojewódzkiej Policji w Poznaniu;

  1. prowadzenie dokumentacji w zakresie darowizn rzeczowych i finansowych;

  2. prowadzenie postępowań szkodowych w przypadku szkód powstałych w mieniu Skarbu Państwa znajdujących się w dyspozycji Komendanta;

  3. nadzór nad eksploatacją i stanem technicznym powierzonego w użytkowanie majątku oraz

środków czystości;

  1. wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych kompetencji;

 

§ 22. Do zakresu zadań Zespołu Obsługi Systemów Informacyjnych należy:

1) wprowadzanie informacji do Krajowego Systemu Informacyjnego z zakresu:

a) rejestracji procesowych,

b) rejestracja zdarzeń drogowych, karty informacyjne przestępstw i wykroczeń

drogowych (Prd 5/1, Prd 2),

c) rejestracja utraconych pojazdów, dokumentów i rzeczy;

2) bieżące sprawdzanie danych oraz udział w akcjach policyjnych celem dokonywania

sprawdzeń na rzecz funkcjonariuszy Komendy i podległych jednostek Policji;

3) sporządzanie zestawień i sprawozdań statystycznych na potrzeby Komendy i podległych

komisariatów;

4) wprowadzanie informacji do eRCDŚ z zakresu rejestracji śledztw i dochodzeń, czynności

sprawdzających, odmów;

5) bezpośredni nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem sprzętu łączności i informatyki,

prowadzenie szkoleń w zakresie prawidłowej eksploatacji oraz bieżące wsparcie

użytkowników sprzętu będącego w użytkowaniu jednostki i jednostek podległych;

6) bieżąca konserwacja sprzętu teleinformatycznego, przy ścisłej współpracy ze służbami

technicznymi Wydziału Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji

w Poznaniu zwanego dalej WŁiIKWP;

7) wstępne diagnozowanie urządzeń sprzętu teleinformatycznego, dokonywanie drobnych

napraw, w przypadku poważniejszych uszkodzeń lub obowiązywania umów serwisowych

– przekazywanie sprzętu do naprawy do WŁi IKWP ;

8) zgłaszanie, do dyżurnego Wojewódzkiego Węzła Teleinformatycznego KWP w Poznaniu

pod numer telefonu 14111, wszelkich awarii związanych z działaniem systemów

teleinformatycznych w jednostce KPP i jednostkach podległych;

9) instalowanie sprzętu teleinformatycznego dla użytkowników końcowych jednostki

i jednostek podległych;

10) realizowanie wytycznych KGP zawartych w dokumentach „ Zalecenia dotyczące

standardów technicznych, użytkowych oraz bezpieczeństwa , stosowanych w Policji,

w zakresie informatyki i łączności, politykach bezpieczeństwa, instrukcjach

bezpieczeństwa i innych decyzjach KGP dot. systemów informatycznych jawnych

(np. KSIP, SWD), dokumentach SWBS i PBE systemów i stanowisk informatycznych

niejawnych oraz w politykach bezpieczeństwa i decyzjach Komendanta Wojewódzkiego

Policji w Poznaniu;

11) konfigurowanie terminali mobilnych, stanowisk dostępowych, stanowisk internetowych

i komputerów wolnostojących zgodnie z wytycznymi wynikającymi z dokumentów

określonych w pkt. 10 oraz administrowanie kontami użytkowników (dodawanie,

usuwanie, konfiguracja profili użytkowników;

12) realizacja techniczno – administracyjna elementów systemów centralnych (np. SWOP,

SWD, poczta Lotus Notes) oraz uczestniczenie we wdrożeniach nowych systemów

w jednostce i jednostkach podległych;

13) prowadzenie ewidencji upoważnień i uprawnień do systemów informatycznych

funkcjonariuszy i pracowników cywilnych jednostki i jednostek podległych zgodnie

z wytycznymi wynikającymi z dokumentów określonych w pkt. 10;

14) prowadzenie niezbędnej dokumentacji oraz dystrybucji sprzętu zgodnie z decyzjami

Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu, w tym w zakresie funkcjonowania

służbowej telefonii komórkowej i użytkowania służbowych pamięci przenośnych przez

funkcjonariuszy i pracowników cywilnych jednostki i jednostek podległych;

15) podstawowy nadzór techniczny i administrowanie systemami lokalnymi jednostki

i jednostek podległych, w tym systemami kontroli dostępu i monitoringów obiektowych;

16) prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu teleinformatycznego oraz demontaż

i przygotowanie sprzętu teleinformatycznego do wybrakowania zgodnie

z obowiązującymi procedurami;

 

17) dokonywanie kontroli wykorzystania sieci Internet oraz bieżąca weryfikacja bilingów na

stanowisku taryfikacyjno -bilingowym – dla potrzeb jednostki i jednostek podległych;

  1. 18) utrzymywanie w należytym porządku pomieszczenia serwerowni oraz pomieszczenia dla urządzeń zasilania gwarantowanego w szczególności dbanie o prawidłowe rozmieszczenie kabli krosowych w szafach teleinformatycznych, kontrola prawidłowego działania systemów klimatyzacji;

  2. 19) zabezpieczanie teleinformatyczne przeprowadzanych przez jednostkę operacji policyjnych o zasięgu lokalnym;

  3. 20) współuczestniczenie w opracowywaniu planów mobilizacyjno - obronnych;

21) obsługa Systemu Analitycznego oraz platformy Elektronicznej Platformy Usług

Administracji Publicznej ;

22) rejestracja zakończeń postępowań przygotowawczych przez prokuraturę;

23) administrowanie Systemu Elektronicznego Powiadamiania o Nieprawidłowościach

Ujawnionych w Rejestracjach KSIP.

 

§ 23. Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa

i Higieny Pracy należy:

1) prowadzenie wstępnych szkoleń z zakresu bhp;

2) prowadzenie postępowań powypadkowych;

3) opracowanie instrukcji z zakresu BHP;

4) organizacja i prowadzenie szkoleń wstępnych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy -

instruktarzu ogólnego pracowników Policji i funkcjonariuszy;

5) prowadzenie kontroli warunków służby/pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bhp

w komórkach organizacyjnych Komendy;

6) opracowywanie kart ocen ryzyka na poszczególnych stanowiskach pracy;

7) bieżące informowanie Komendanta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz

z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;

8) współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi w zakresie organizowania

szkoleń bhp, w tym udział w tworzeniu programów szkoleń oraz wyjaśnianie

poszczególnych zagadnień dot. problematyki bhp;

9) wprowadzanie oraz aktualizowanie danych w bazie SWOP w ramach posiadanych

kompetencji;

 

§ 24. Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Ochrony Przeciwpożarowej należy w szczególności:

1) rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i analizowanie stanu ochrony przeciwpożarowej

w oparciu o czynności kontrolne – przeglądy;

2) opracowanie Regulaminu Ochrony Przeciwpożarowej dla KPP i jednostek podległych oraz

jego aktualizacja;

3) opracowanie instrukcji z zakresu ochrony przeciwpożarowej KPP Gniezno i podległych

komisariatów Policji;

4) prowadzenie wstępnych i okresowych szkoleń w zakresie ochrony przeciwpożarowej;

5) przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych w jednostce oraz

kontrolowanie gaśnic i hydrantów wewnętrznych w KPP Gniezno oraz w podległych

komisariatach Policji.

 

§ 25. Do zakresu zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:

  1. zapewnienie  ochrony   informacji niejawnych,  w tym  ochrony  systemów 	teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub 	przekazywane informacje niejawne, również w zakresie ochrony fizycznej;
  2. opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce 	organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego 	realizacji;
  3. prowadzenie  aktualnego wykazu  osób zatrudnionych lub  pełniących  służbę w jednostce    
      organizacyjnej albo   wykonujących  czynności  zlecone,  które  posiadają  uprawnienia do
      dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia 
      bezpieczeństwa lub je  cofnięto;
  1. prowadzenie postępowań sprawdzających oraz szkoleń z zakresu ochrony informacji
    
          niejawnych policjantom i pracownikom komórek i jednostek podległych KPP w Gnieźnie,   
      a także kandydatom do służby lub pracy w komórkach   i  jednostkach  podległych     KPP  
      w 	Gnieźnie;
  1. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych 	informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola  ewidencji, 	materiałów i obiegu dokumentów;
  2. przechowywanie złożonych oświadczeń o stanie majątkowym i udostępnianie ich do 	analizy osobom uprawnionym, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  3. prowadzenie weryfikacji i bieżącej kontroli  zgodności funkcjonowania  systemów 	teleinformatycznych ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa oraz przestrzegania 	procedur bezpiecznej eksploatacji;
  4. uczestniczenie w procesie zarządzania ryzykiem w systemach teleinformatycznych oraz 	prowadzenie   postępowań  wyjaśniających    w  przypadku  powstania  incydentu 	bezpieczeństwa teleinformatycznego w Komendzie; 
  5. prowadzenie   szkoleń   dla   użytkowników  z zakresu przetwarzania i ochrony informacji  
     w 	niejawnych systemach teleinformatycznych; 
  1. prowadzenie kancelarii tajnej w Komendzie;
  2. przyjmowanie,  ewidencjonowanie, przechowywanie,   wydawanie,     udostępnianie, 	przekazywanie, wysyłanie i archiwizowanie materiałów niejawnych; 
  3. nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych  w  zakresie   działania   kancelarii    tajnej;
  4. prowadzenie urządzeń ewidencyjnych oraz nadzór nad właściwym oznaczaniem 
      i ewidencjonowaniem dokumentów w Komendzie;
  1. realizowanie zadań  związanych  z  przygotowaniami  obronnymi   w  Policji,  w  zakresie   
      właściwości wydziału.

 

 

§ 26. Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo-Informacyjnych należy:

  1. obsługa medialna Komendanta w zakresie działalności prasowej i informacyjnej;

  2. realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;

  3. współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;

  4. współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;

  5. współuczestnictwo w realizacji programów prewencji kryminalnej;

  6. udzielanie odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe kierowane pod adresem Policji;

  7. współpraca z dziennikarzami;

  8. prowadzenie internetowego serwisu informacyjnego;

  9. redagowanie strony podmiotowej Komendanta w Biuletynie Informacji Publicznej;

  10. realizacja innych niż wymienione w ust. 1 pkt 1 – 9 zadań zleconych przez Kierownictwo

Komendy oraz współpraca z Zespołem Prasowym Komendy Wojewódzkiej Policji

w Poznaniu.

 

 

ROZDZIAŁ V

PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE

 

 

27. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu określą szczegółowe zakresy podległych komórek organizacyjnych oraz karty opisu stanowiska pracy.

2. Kierownicy komórek organizacyjnych są obowiązani do niezwłocznego zapoznania podległych policjantów i pracowników z postanowieniami niniejszego regulaminu.

3. W przypadku zmian organizacyjnych Komendy oraz zakresu zadań komórek organizacyjnych Komendy dokonuje się niezwłocznie odpowiednich zmian niniejszego regulaminu.

4. W przypadkach o których mowa w ust. 3 kierownicy komórek organizacyjnych Komendy dokonują aktualizacji szczegółowych zakresów zadań podległych komórek organizacyjnych oraz kart opisu stanowiska pracy dla poszczególnych stanowisk służbowych.

 

§ 28. Traci moc Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie z dnia 2 marca 2009 r. (Pp-p-023-18/09), zmieniony Regulaminem z dnia 15 marca 2009r (Pp-p-023-37/09), Regulaminem z dnia 20 maja 2009r (Pp-p-023-55/09), Regulaminem z dnia 19 sierpnia 2010r (Pp-p-023-70/2010), Regulaminem z dnia 23 stycznia 2012r (Pp-p-023-14/2012), Regulaminem z dnia 9 maja 2014r (Pp-p-023-80/2014), Regulaminem z dnia 20 października 2015r (Pp-p-023-121/2015), Regulaminem z dnia 16 marca 2016r (Pp-p-023-89/2016)

i Regulaminem z dnia 15 maja 2017r (Pp-p-023-58/2017).

 

 

 

 

§ 29. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI

W GNIEŹNIE

 

 

mł. insp. Przemysław KOZANECKI

 

 

 

 

 

 

W porozumieniu:

 

KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI

W POZNANIU

 

 

insp. Piotr MĄKA

 

Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r. poz. 1321, poz. 2409 oraz z 2018 r. poz. 106, poz. 138, poz. 416, poz. 650 i poz. 730.

Pliki do pobrania

  • Data publikacji 26.05.2021 12:06
    (pdf 113.06 KB)

Metryczka

Data publikacji : 23.08.2018
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Gnieźnie
Osoba udostępniająca informację:
Anna Osińska KPP Gniezno
do góry